Головна сторінка Інтернет-ресурси 24 червня 2017
українська росiйська англiйська


Якщо Вас цікавить інформація щодо державного боргу України - натисніть сюди

Якщо Вас цікавлять основні показники фінансового стану України - натисніть сюди

Якщо Вас цікавить інформація щодо споживання та тарифів на газ та тепло - натисніть сюди

















« Червень 2017
пн вт ср чт пт сб нд
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]

Законодавство та регуляторна діяльність  »  Проекти нормативно-правових актів



Проект постанови КМУ "Деякі питання діяльності підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості"
02.12.2014 | 14:34 | версія для друку

ПРОЕКТ

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

 

 

від ______________ р. № ______

 

Київ

Деякі питання діяльності підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Передати Державне підприємство спиртової та лікеро-горілчаної промисловості «Укрспирт» (далі - Державне підприємство «Укрспирт») із сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства до сфери управління Кабінету Міністрів України.

Міністерству аграрної політики та продовольства здійснити в місячний строк заходи щодо передачі в установленому порядку зазначеного підприємства.

2. Ліквідувати Державне підприємство «Укрспирт».

3. Міністерству аграрної політики та продовольства протягом місяця:

а) здійснити в установленому порядку заходи:

пов'язані з припиненням реорганізації державних підприємств і об'єднань спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, які проводяться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672 «Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості» (Офіційний вісник України, 2010 р., № 58, ст. 2022);

щодо відновлення діяльності зазначених у абзаці третьому цього пункту підприємств;

б) привести власні акти у відповідність до цієї постанови;

в) забезпечити повернення майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, державним підприємствам і об'єднанням спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, наведеним у додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672 «Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості» (Офіційний вісник України, 2010 р., № 58, ст. 2022), крім тих підприємств, щодо яких відкрито процедуру банкрутства.

 

4. Уповноважити державні підприємства зазначені у абзаці третьому пункту 3 цієї постанови здійснювати експорт спирту етилового і плодового (код згідно з УКТ ЗЕД 2207) та оптову торгівлю спиртом етиловим і плодовим (код згідно з УКТ ЗЕД 2207).

5. Призначити головою комісії з ліквідації державного підприємства «Укрспирт» заступника Міністра аграрної політики та продовольства Дикуна Андрія Євгеновича.

Голові комісії:

протягом тижня затвердити її персональний склад та забезпечити здійснення заходів з ліквідації державного підприємства «Укрспирт»;

поінформувати у шестимісячний строк Кабінет Міністрів України про результати проведеної роботи;

за результатами роботи комісії внести пропозиції щодо умов подальшого використання майна, що залишилося після ліквідації державного підприємства «Укрспирт».

6. Пункти 2, 3 та підпункт 1 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672 «Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості» (Офіційний вісник України, 2010 р., № 58, ст. 2022) визнати такими, що втратили чинність.

7. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування, крім пунктів 2, 5 та 6, які набирають чинності через місяць з дня опублікування постанови.

Прем'єр-міністр України 

                                А. ЯЦЕНЮК 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості»

 

1.  Обґрунтування необхідності прийняття акта

У 2010 році державний концерн «Укрспирт» було реорганізовано в державне підприємство «Укрспирт» (постанова Кабінету Міністрів України від 28.07.2010 № 672 «Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості»). Після цього в Україні фактично почав діяти один суб’єкт, що здійснює управління майном 76 спиртзаводів, - ДП «Укрспирт».

Така система управління у галузі виробництва спирту етилового, що є державною монополією, призвела до низки негативних наслідків:

1. Неповна завантаженість потужностей державних спиртзаводів, яка становить більше 60 млн. дал (у 2014 році за інформацією ДП «Укрспирт» його потужності зменшились до 30 млн. дал);

2. Зменшення виробництва спирту етилового протягом 2010-2014 рр.              (з 24,8 млн. дал до 18,2 млн. дал (план);

3. Підняття ціни на спирт етиловий протягом 2010 – 2014 рр. більше ніж у два рази (з 83 до 170 грн. за 1 дал без ПДВ), зокрема через підписання між  ДП «Укрспирт» та спиртзаводами договорів комісії (отримання комісійної винагороди в розмірі 15%, яка у 2013 році склала орієнтовно 390 млн. грн.);

4. Доведення вартості спирту до не конкурентоспроможної (в Білорусі – 97 грн., Росії – 103 грн., Молдова – 123 грн., Франція, Германія, Італія – 131 грн.);

5. Скорочення експорту спирту етилового протягом 2010-2014 рр.  більше ніж у 2,5 рази (з 2,3 млн. дал до 0,82 млн. дал (план); при цьому в 2007 р. експорт становив   9,2 млн. дал);

6. Створення ситуації за якої всі спиртзаводи вимушені утримувати апарат ДП «Укрспирт» (витрати на апарат складають 45,5 млн.грн. на рік, з них 25,3 млн. грн. – заробітна плата та 2.7 млн. грн. – охорона) замість здійснення виробничої модернізації (45 млн. грн. сума достатня для повної модернізації двох заводів.)

7. Створення ситуації за якої всі спиртзаводи несуть солідарну фінансову відповідальність (філій Укрспирту) за правопорушення або помилки ДП «Укрспирту» (враховуючи, що головним розпорядником коштів спиртзаводів є ДП «Укрспирт») – розміри штрафів сягають десятків мільйонів (тільки у серпні 2014 року з боку ДФС оштрафовано ДП «Укрспирт» більше ніж на 25 млн. грн.).

Зазначені тенденції зумовили збільшення виробництва нелегального спирту етилового і вироблення на його основі нелегальної продукції та мають своїм наслідком зменшення надходжень до державного бюджету як від виробництва спирту етилового, так і виробництва лікеро-горілчаної продукції.

Враховуючи викладене, виходом із ситуації, що склалась у сфері  виробництва та обігу спирту етилового, повинна бути демонополізація зазначеної сфери.

Першим кроком до досягнення зазначеної мети є створення конкуренції (як за ціною, так і за якістю спирту) у сфері виробництва та обігу спирту етилового між державними підприємствами, що знаходитимуться у сфері управління Міністерства аграрної політики та продовольства.

Наступним кроком повинно бути виважене та узгоджене рішення Уряду про схвалення проекту закону України, який дозволив би вивести виробництво спирту етилового за межі державної монополії.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України є усунення негативних чинників у сфері виробництва та обігу спирту етилового та створення конкуренції у зазначеній сфері між державними підприємствами.

 

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти: Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та інші нормативно-правові акти.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових витрат із державного бюджету.

 

5. Позиція заінтересованих органів

Міністерство аграрної політики України відповідно до вимог параграфів 38, 39 глави 3 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950, вважається таким, що погодило проект Закону без зауважень.

Міністерство  юстиції України, Державна фіскальна служба України, Антимонопольний комітет погодили проект із зауваженнями, які повністю враховані.

Міністерство  економічного  розвитку  і торгівлі України та Міністерство аграрної політики висловили зауваження, які враховано частково.

 

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць та не вирішує концептуальних проблем розвитку регіонів, а тому не потребує погодження з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

 

61. Запобігання дискримінації

У проекті Закону немає положень, які містять ознаки дискримінації.

 

7. Запобігання корупції

У проекті постанови немає правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному сайті Міністерства фінансів з метою отримання зауважень та пропозицій від зацікавлених осіб.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Запровадження норм проекту матиме позитивний вплив на діяльність суб’єктів господарювання у сфері виробництва алкогольних напоїв.

 

11. Прогноз результатів

Реалізація норм проекту сприятиме збільшенню надходжень до державного бюджету від виробників спиртової та лікеро-горілчаної промисловості внаслідок усунення негативних чинників у сфері виробництва та обігу спирту етилового шляхом створення, зокрема, конкурентного середовища у зазначеній сфері між державними підприємствами.

 

 

Міністр фінансів України                                                                                                                                                            О. ШЛАПАК

 

 

« ___ »    ________________ 2014 р.

 

Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна) © Міністерство фінансів України
Rambler's Top100